fredag, oktober 31, 2008

Pengar får världen att rulla

Det har vi ju märkt av den finanskris som skakar världen. Eller har vi? Styr pengarna världen? Kanske vissa men inte alla. Jag kan inte säga att jag påverkats av den. Möjligtvis att butikspriser och valutakurser gått upp eller ner. Men inte har mitt liv förändrats eller några åtgärder behövat tas. Nu vet jag att jag som studerande inte påverkats så mycket och att vissa branscher har det ganska tufft just nu, men hysterin kring ett fenomen som endast en bråkdel har någon insikt i överhuvudtaget kändes aningen överdriven.

Den senaste veckan har jag gjort samma jobb och därför har det inte känts så viktigt att uppdatera hela tiden.

Förra veckan och denna har jag jobbat med projektbidragsansökningar. Uppgiften är inte ny för mig men summorna är större och hela projektet mer omfattande än något tidigare.

Jag känner att jag jobbar med bra tempo nu. Just nu kan jag uppfatta diskussioner kring arbetet som hindrande. Även om jag också är av den åsikten att man gör ett bättre arbete tillsammans, så är mitt arbetssätt ofta sådant att jag vill sjunka in i mitt arbete, koncentrera mig fullt på det och hitta ett flöde utan att störas. Då kan diskussioner verkligen irritera, även om de är välmenade och ibland nödvändiga för arbetets fortskridande.


Jag hade ämnat skriva en text om mina planer att leva utan telefon en vecka, men så dog min telefon oplanerat häromdagen och hela incidenten gjorde mig så olycklig att jag nu bestämt mig att ge oss, mig och Nokia, en chans till. Önska oss lycka till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till !!!!!