onsdag, juli 30, 2008

Lekaren kan komma

Lekare utan gränser

Lekare mot sin vilja

...haha.

Ordet lek är ganska märkligt. Finns det någon koppling mellan leka och läka? Onekligen är lekandet läkande, och mina antika språk-vibbar anar att de kanske har ett samband.


Lajvet är nu över och jag har frihet att blicka framåt. Det är avslappnande och i samma stund kommer nya idéer över mig, som en varm våg som hållits tillbaka länge.


Jag kommer alltså att utföra min praktik vid Interacting Arts i Stockholm. Projektet jag skall delta i heter Maskspel. Exakt vad mina uppgifter blir återstår att se, men jag antar att det kan röra sig om att leda workshops.
Jag kommer även att jobba med ett eget projekt, handledd av Gabriel. Har svårt att bestämma mig ens i vilken riktning jag ska gå och uppläggen ökar för varje dag.

Inga kommentarer: