torsdag, juli 17, 2008

Var är jag?

Jag har valt att starta upp en blogg med främsta anledning av att jag denna höst gör min praktik för mina studier i scenkonst i Vasa, och att jag vill dokumentera händelser, tankar och utveckling. Framsteg. Baksteg. Men jag har också gått en längre tid och funderat på hur jag kunde skapa en grund för och lyfta fram viktiga diskussioner i ett medium som kan hantera detta.
Jag har också sökt efter ett alternativ till de vanliga populära sociala verktyg, så kallade communities som ofta har tyngdpunkt på det vardagliga livet. De fungerar mera som dagböcker som kan läsas av alla. Jag hoppas dock att detta verktyg ska skapa, om inte en professionell så åtminstone seriös diskussion och lyfta fram diverse tankar kring min och andras konst.

Jag ämnar börja på allvar efter lajvet inkommande vecka.

Inga kommentarer: