fredag, januari 08, 2010

Dansar med clowner

Vilken kanondag igår!! Inte nog med att jag susade runt hela dagen i en paketbil och fick handlat så gott som allt material jag kommer att behöva, i princip har alla andra småknutar jag har haft plötsligt löst upp sig. Under en extremt effektiv halvtimme av samtal och mail lyckades jag åstadkomma följande: så mycket sågspån jag orkar hämta, en sockervaddsmaskin från Wasalandia, en popcornsmaskin från Ritz (skick osäkert), och allt detta gratis!

För att ännu sätta pricket över i:et så kommer jag att gästas av en grupp dramabarn i cirkustältet på torsdag, där jag ska berätta om projektet och kanske bjuda på lite godsaker. Det känns väldigt roligt att få besök och kunna visa hur spännande teater kan bli, så länge som tältet är uppe då. Men jag känner inte den minsta stress över att jag inte skulle hinna med det. Hela nästa vecka känns så lugn och under kontroll. I helgen kommer jag att skriva färdigt roller tillsammans med tvillingarna, och efter det är det bara praktiskt, roligt arbete kvar. Jag ska inte lova vare sig popcorn eller sockervadd ännu, den förra maskinen kanske inte ens fungerar, och även om den senare fungerar, så måste jag lära mig att använda den, och vem har inte hört att göra sockervadd är en konst som tar lång tid att bemästra...

Jag kan vara riktigt nöjd med mig själv nu. Samtidigt går arbetet med festivalen äntligen med lite flyt, och detta är mycket välbehövligt. Jag börjar trots allt märka av de långa dagarna, jag är väldigt trött på kvällarna och mina kära klasskamrater verkar också vara det. Det är en vecka till av arbete, sedan får vi njuta av att se en imponerande teaterfestival gå av stapeln. Be there!

1 kommentar:

Jungle Bunny B sa...

Härligt att bitarna faller på plats!