måndag, januari 04, 2010

Slutspurten börjar

Det är nu det gäller. Två veckor kvar. Jag har nog inte känt mig så ledig denna julhelg som jag hade hoppats, men snart får jag vara ledig. Bara två veckor i full fart. Just nu känns inte projektet eller festivalen så kul, men bara jag kommer igång ordentligt nu så. Det är många många detaljer som ska klaffa just nu, och visst erkänner jag att jag är stressad, men den känns än så länge mest positiv. Det här ska banne mig gå igenom. Om jag bara fick tillräckligt med folk anmälda, jag måste vara väldigt tydlig märker jag i att förklara att det här är en DELTAGANDE teaterföreställning, och att man måste anmäla sin medverkan på förhand.

Men idag är jag också äntligen tillbaka i mitt rum på skolan, och skillnaden i hur effektivt jag arbetar är otrolig. Jag har redan ringt samtal, träffat min handledare och fått en glasklar bild över allt som ska hända dessa två veckor. Det måste vara det spartanskt intredda rummet och bristen på kylskåp med mat, en kämppis att snacka skit med och andra roliga men förrädiska faktorer som gör att det går så bra.

Nog är det ju otroligt fantastiskt att jag inte sett såhär mycket snö på tio år sammanlagt som det just nu finns utanför mitt fönster. Och om en och en halv vecka ska tältet vara uppe. Faktum är att jag ska åka och hämta det om en timme. Spännande, det blir det första konkreta beviset på vad mitt arbete kommer att likna, efter hemsidan förstås.

Inga kommentarer: