torsdag, augusti 21, 2008

Dag 3 - Musiksaga

Idag har jag jobbat vid P:s kontor. Jag har fått en lista över vilka uppgifter jag skall göra denna vecka. Jag har denna dag jobbat med att skapa en blogg för spelets forskare och börja fylla den med innehåll som hör spelet till. Jag var nog ganska osäker på vad jag kunde eller fick skriva i den, men åtminstone det visuella lyckades jag göra till något jag är nöjd över. Jag började också fundera över vilka olika forskarkaraktärer som existerat och kan existera. Det kändes konstigt att igen börja tänka på karaktärer, jag har nyligen lämnat ett sådant arbete bakom mig, men nu sitter jag här igen, och på arbetstid och ska försöka komma på något. Det står still i skallen och jag tror inte jag fattat det här med att göra lajv, på arbetstid, som mitt arbete. Men det löser sig, jag får väl lov att vänja mig.
Senare på kvällen sökte jag mig ut till Globen där Sverok har sitt Stockholmskontor. Där hjälpte jag Uffe med att rigga för inbandning av lite tal till ljudsagan. Processen var väldigt intressant även om det inte var något direkt nytt för mig. Det kändes väldigt roligt att kunna ge feedback och utveckla och hitta det rätta talet för ljudsagan. Mittiallt förstår jag radioteatern, varför den görs och hur. Även om det bara är vårt hörselsinne som aktiveras så är den då extra aktiv och man uppfattar även de minsta nyanser.

Efter ikväll har jag återfått förtroendet för mig själv, att jag kan bidra med något till det här projektet. Jag får bara inte glömma att jag också kan något och kan bidra med något. Två års studier måste väl synas någonstans i ett sådant här projekt. Jag tror dock att det största arbetet är att förstå sina arbetskamrater, deras metoder och rutiner och så anpassa sig till det. Endast då har jag en grund som håller att stå på, och kan presentera mina idéer och tankar. Detta är givetvis ett problem, man måste kunna arbeta på topp från första början.

Inga kommentarer: