tisdag, augusti 19, 2008

Dag 1 - Rekognocering

Min första arbetsdag. Min första dag i Stockholm. Fortfarande yr efter omställningen gav jag mig iväg för att möta min handledare Gabriel Widing. Jag fick även möta Uffe, som skrivit boken Karnevalens tid som jag ska skriva mer om senare, och det är dessa två jag kommer att jobba mest med då de är involverade i projektet Maskspel. Uffe håller för tillfället på med en ljudsaga som kommer att användas i spelet.
Dagens program var att rekognocera möjliga spelplatser. En del förslag diskuterades och vad vi sökte efter var forntida, magiskt, i naturen. Så packade vi ihop oss i IA-gruppens nyinskaffade husbil, tidigare ägare: mc-gäng. Vad nu ett mc-gäng gör med en bil. Bilder på bilen kan ni se på Interacting Arts blogg, länken finns i spalten till höger.
Det blev en ganska lång dag till slut, men jag tror att vi hittade vad vi sökte. Intressant att jag kom hit och förväntade mig snokande på hustak och i kloaker och istället åker vi ut i naturen. På köpet fick jag en present med mig därifrån, en fästing, vilket bara kan ses som väldigt skojigt, när jag tillbringat avsevärd tid i naturen i sommar inför lajvet då.

Jag vet ju inte så mycket om projektet men det känns bra, mina arbetskolleger verkar mycket sympatiska, så jag tror inte att detta ska bli något problem. Jag har även fått Uffes bok och ska läsa den så fort som möjligt, den fungerar som bakgrundsmaterial till hela spelet.
Mycket nytt och fortfarande inte medveten om att jag faktiskt bor i Stockholm. Men det är en fin stad, det kan man inte förneka. Jag känner mig nästan tvungen att lägga upp bilder från den vy jag har från lägenheten, det är mer än vad man kunde ha hoppats på. Kom för all del och hälsa på om ni är i stan eller ska genom den.

Jag vill inte lämna ut fler detaljer om Maskspel då projektet ännu inte varit, och man aldrig vet vilka deltagare som får för sig att snoka på nätet efter mer ledtrådar. Det är inte heller så viktigt för denna diskussion som jag ser det.

Inga kommentarer: