tisdag, december 01, 2009

Finsk cirkus

Det går fortsättningsvis bra. Jag får troligen med mig den bildkonstnär jag helst av allt ville jobba med, hurra för det.

Dock är klockan redan mycket och det känns som att jag suttit länge utan att ha kommit framåt i projektet, men jag har suttit och skrivit mail åt höger och vänster och sådant tar ju tid. Ännu känns det som att jag skulle vilja säkra den ekonomiska situationen med att ringa till staden och bankstiftelser, men nu vill jag börja få lite storytext skriven också.

Har äntligen fått tag i fräscht material, från 2008, om den finländska cirkusens historia och nuläge. Det ska bli nyttigt med fakta om hur situationen verkligen är idag för cirkusen, jag har bara gissat hittills. Jag hoppas kunna återkomma med en analys


Imorgon hinner jag knappast jobba med slutarbetet, har föreställning i Jakobstad med en pjäs som vi inte spelat på många månader, får se hur det går.

Det börjar dock smaka trä att bara sitta vid datorn dagarna i ända nu. Visst får jag vara kreativ där också men att bara stirra på en skärm och tvinga fram text till projektplaner och mail håller inte i längden. Jag behöver röra på mig och vara kreativ fysiskt. Måste fundera på hur jag ska lyckas med det. Tips?

2 kommentarer:

Tuomas K sa...

För min del så hjälper det alltid att lyssna på musik då man vill vara kreativ. Att spela det är också härligt. Syns på Söndag!

Eva sa...

Hej son! Det här är inget tips, men kom just på att jag skrev en berättelse en gång för länge sen, du var liten då. Den hette Cirkus Världen!