torsdag, december 10, 2009

Wärldens Wida Webb

Fortsätter att skriva och skriva. Det här betyder nu inte att jag har en massa skrivet nu, det är mycket omskrivningar och sökande efter vad det är jag egentligen vill.

Det händer inte så mycket spännande nu, betyder det att jag har fastnat? Igår höll jag på med samma saker som tidigare och idag har jag inte haft energi att jobba på mitt eget arbete då ännu ett maratonfestivalmöte tog all energi. Det är först när klockan närmar sig sju som hjärnan börjar komma igång, och nu känns det verkligen som att jag borde ta kväll. Just den här tanken är den enda som stressat mig under mitt arbete, att jag känner att jag borde ta mer ledig tid än jag gör, men samtidigt känns det som att om jag skulle slöa för mycket så skulle jag stressa mera. Snart är det helg men det känns inte som att jag behöver en helg, tvärtom börjar jag bli så spänd inför festivaler och cirkusar att jag bara vill jobba vidare. Är jag knäpp?

Började kolla lite webbdesign på kvällskvisten. Där har vi också ett helt universum med kunskap som jag inte vet särskilt mycket om. Och det att webbdesignproffs uppskattar ett visst utseende, medan en ovanare surfare inte förstår sig på sånt som minimalism. Ett dilemma inom hela konsten, dels vad den stora publiken förstår och uppskattar och vilket givetvis måste mötas av konstnären, men å andra sidan det utmärkta konstnärliga hantverket, som endast uppfattas av andra lika professionella.

1 kommentar:

Jungle Bunny B sa...

Det är intressant att läsa om ditt slutarbetsprojekt här i bloggen! Bra idé, kämpa vidare!

Jo webdesign är en vetenskap i sig, stundom en väldigt subjektiv en, men vissa regler finns det.