måndag, december 07, 2009

I svinets tecken

Resten av förra veckan blev väldigt oproduktiv. Dagarna fylldes helt med resor, möten och diskussioner angående den teaterfestivalen som inte direkt relaterade till mitt slutarbete men som ändå var nödvändiga. Det tog tid, men även energi och när jag sedan fick svininfluensavaccin i slutet av veckan däckades jag helt. Ännu idag känner jag av att jag är trött och seg och ganska grinig, men efter några timmar vid datorn börjar jag komma igång igen med arbetet.

Men jag har ändå fått lite gjort nu och då under dessa dagar. Jag har träffat den ene av musikerna och de är båda helt med och börjar jobba med att hitta en repertoar nu. Jag har också träffat bildkonstnären (inredaren, scenografen... svårt att hitta rätt titel när det inte så lätt går att kategorisera projektet heller). Mycket konkret kom ut av det mötet och nu finns det många praktiska detaljer som måste börja fixas för det.

Imorgon ska jag till Vasa stad och presentera mitt projekt för att få ekonomiskt stöd därifrån. Tack vare ett samarbete tidigare i höst med staden känns det inte så nervöst och jag har goda förhoppningar.

Nästa vecka ska jag åter träffa min handledare och har fått en hel del hemuppgifter tills dess. Det börjar bli dags att få det gjort, så idag har jag påbörjat något så blygsamt kallat som ett designdokument, där jag ska formulera hela min vision så att den kan presenteras som en plan för evenemanget. Fakta, bakgrundsmyt, karaktärer, estetiska element... men det känns spännande att börja tänka lite mera på själva innehållet och inte bara de stora tankarna om och kring projektet och det praktiska hit och dit.

Dock leder förra veckans slöa tempo och den kommande deadlinen till att jag känner att jag inte kan åka till Stockholm denna vecka och hälsa på kära vänner och sitta på café och hämta inspiration, som jag hade planerat. Förhoppningsvis hittar jag tid under vårens skrivprocess, då borde jag inte vara lika fast i möten om praktiskheter som jag nu är.

Inga kommentarer: