fredag, februari 20, 2009

"Den tilltalade vitsordar detta..."

Nu har det gått fyra dagar av rättegången mot The Pirate Bay...

Dessa ljudupptagningar är fascinerande att lyssna till, och märkliga. På samma gång är det långtifrån så dramatiskt som filmerna låter påskina, men å andra sidan är det inte heller så torrt och formbundet som jag har trott. Folk är uppenbart förvirrade ganska ofta och tillochmed domaren svävar ofta på orden.

Idag har dock förhören kickat igång och det blir ju genast lite intressantare och mer dramatiskt. Nästa vecka befinner jag mig i Stockholm och ska förhoppningsvis besöka rättegången någon av dagarna. Återkommer om detta och hoppas att ert intresse också hålls uppe.

Men hörni, vad handlar den här rättegången om egentligen? Vem är det som har lidit och vem är boven här? Och varför tar jag upp det här, det är ju en svensk rättegång. Varför skulle ni som läser detta (och vilka jag gissar är främst österbottningar) ha för nytta av att veta något om detta?

Idag tänker jag inte svara på det. Men kanske imorgon... håll er kvar, och meddela era vänner!

Inga kommentarer: